Gårdagen

Jaha som överskriften lyder tänkte jag köra en sammanställning på gårdagen.

Började efter en orolig natt med en massa störda bitar ur masugnsprocessen, när en helt slut Cicci öppnade ögonen (i barnens säng) så tänkte hon faktiskt skita i allt och bara sova en stund till.
Jag tog mig i kragen och gjorde mig i ordning, i lugn och ro eftersom barnen för engångs skull fortsatte att sova tills jag väckte dom.
Skjutsade ner barnen till dagis (Lucas var för övrigt världens goaste gullunge och var super snäll med sin lillasyster, och båda barnen hade skjorta, slips och solbrillor) Tog en nervös drink till frukost innan resten började droppa in. Jag skulle vara i grupp med Conny och Lena. Provet tog ca 2 ½ timme att skriva (kan vara därför min arm,rygg och nacke inte är helt fungerande idag). Men jag tror det gick bra på provet. Hade det varit en annan lärare som rättat hade det blivit full pott men nu är det våran Rektor och han är inte lika givmild som andra. Borde bli VG iallafall.

Sedan väntade en trevlig pizza lunch hemma hos Denise. Jag Totte, Sara och Lena var de som joinade gemenskapen så här dagen innan vi ska ut på praktik. (ja det är ju måndag som gäller men dom flesta brukar strunta i att dyka upp på fredagar).

Teknologi på eftermiddagen. Töjning och dragning stod på menyn. Efter mycket om och men så klarade jag av att räkna ut både dragspänning, epsilon och elactisitetsmodulen. Det är väl bara att fortsätta idag.

Hämtade barnen tillsammans med Roine efter fyra då han duschat, jag hade packat en picninc väska så vi åkte ut till Stenvik för att gräva i sanden gå på isen (vid strandkanten) plaska i vattenpölar och såklart fika lite macka och vaniljbulle. (och jag avstod min bit)

Lucas blev bajsnödig så vi fick bege oss hemmåt efter nån timme. Stora herr Gustavsson skulle promt ha pizza och jag behövde ändå handla lite bröd och cigg så vi delade familjen i två fraktioner. Jag och Mysan kom ut med en tung påse innehållande en hel del mat (men inga cigg, blir nån förvånad).

Degade lite playdoh deg innan det var dax att läsa god natt saga och såsa lite...

Barnen var överlag helt underbara även igår. Tänk vilken skillnad på aktivitet eller ingen aktivitet.

(ja jag ska ladda ner bilder men nu vet jag vart den bortslarvade sladden förhåller sig, i SKOLAN)

See you later aligator!!!!

Kommentarer
Postat av: anna

svar: jag hatar i och för sig skolan just nu för jag håller på att stressa ihjäl mig! men annrs är den väl lite okej. och ja jag tycker att du med ska skriva en :)

2009-03-19 @ 07:22:13
URL: http://extremthyperaktiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0