Åhhhh

Min muppiga pillerfinger sambo har gjort nån slags uppdatering eller nått annat (förmodligen helt meningslösa) pill med datoren så ALLA bilder från systemkameran är borta. BORTA kommer aldrig mera tillbaka. Kul 1 år av livet i bilder (ca 3000) är borta för alltid... Åhhh jag blir så jävla arg.
Han trodde att det var säkerhetskopierat men nånstans under allt stress och komplikationer så blev det väl inte det, för på min dator finns dom inte i vilket fall... BAJSKORV för att uttrycka mig korrekt.

Annars har dagen varit ovanligt trevlig. Gjorde bra ifrån mig på provet (ehh tror jag åtminstone) barnen uppförde sig någorlunda på bibblan och i den första affären, (att Lucas var vansinnig för han inte fick äta glass innan maten bortser jag ifrån) Och här hemma har det nog aldrig varit så lugnt som idag.

Min stora son har lagat mat till familjen två dagar i rad nu. Köttbullar och mos igår och en egen köttfärs (mammas snuskiga dög inte) och makaroner till sig och sin lillasyster idag.
Han tycker verkligen att det är kul att få vara med och röra och krydda, att det sedan är för farligt för lillasyrran gör att han känner sig ännu stoltare, Igår gick han runt och sa - Asgott! Mamma det var verkligen asgott det här!!!
Jovisst vetesjutton hur man skulle kunna misslyckas med felix delikatessköttbullar på fryspåse och pulvermos, men jag erkänner jag är också stolt för att han är så duktig..
Mysan pusslade en hel låda igår nästan helt själv fick hon ihop alla pusselbitar och idag har båda lekt TILLSAMMANS med lego. Lämnade rummet en stund och innan jag kom tillbaka blev Mysan lite ledsen varav hennes snälla (förengångsskull?) bror klapper henne på huvudet och säger - Du får låna min många armar om du vill!
Hans käresta leksak får lillterro låna.
Inte ett enda knuff eller bråk och bara för att det var pappas tur att ligga oss gullisarna idag så slocknade båda på tio minuter.. Hmmm, (jag är bättre, jag är bättre, upprepa det tillräckligt mycket så blir det sant, jag är bättre på nästan allt)

Disken är avklarad snusket från matbordet undanplockat, dammsuget och skurat, nyduschad och har tillochmed öppnat boken för att läsa på första kapitlet i nya ämnet.

Really hope I´m doing good on this!!!

(engelska? min grej? nja men det låter lite coolare i mitt huvud iallafall)

nehe om man ska lägga över lite bilder kanske och bjuda på det senaste från livet... (eller gårdagen iaf)

Kolla in syrrans blogg för att se en slide från Lucas vansinneshoppande i en vattenpöl. http://sarisbilder.blogg.se

Mysan är arg för Sara inte kommer på en gångInte lika arg,,,vet inte riktigt vad mamma sysslar med men hon och kära syster är ett förbaskat trevligt sällskap. Liksom barnens favvo Izac såklartHur picnicar man utan horisontellt läge?Sara och Izac är avbildadde av en sann konstnär

en massa bokstäver

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0