Jag vill haaa

BODEN i gruppen Vardagsrum / Soffor hos Furniturebox (10-52-10718r)


Den är ju bara så otroooligt vacker...

Men men jag antar att jag får nöja mig med att åka vrålåk nästa vecka.


Igår efter dagis så hämtades två rara barn och Mysan hade samma outfit som när jag lämnat henne. Dvs inga olyckor utan toaletten på dagis dög åt lilla sessan. Jätte duktig.
Vi åkte hem för att läsa posten som kommit från Danmark. Åhhh Lucas har ju längtat som få efter sin Farfar som varit på semester i grannlandet i över en vecka.


Mysan hade fått ett kort där texten löd,

"Hej min lilla gumma.
Om du bara visste hur mycket jag saknat dig och Lucas. Jag har haft roligt här i Danmark och det är som det ser ut på kortet. Vi åker hemåt snart så ses vi omkring Lördag.
Många pussar och Kramar från Farfar och Lena
Puss Puss hälsa mamma och pappa"

Lucas fick ett kort där texten löd,

"Hej min bästa kompis.
Jag sänder ett kort från det land jag är just nu, det sa jag väl att jag skulle?
Hoppas att ni mår bra och att ni väntar på mig. Sen ska vi tälta och snaska fisk. Jag saknar er, det hade varit roligt om ni varit med men det blir fler gånger. Var snäll tills farfar kommer hem kring den 1. Puss och många kramar/ Farfar, Lena, Ingela och Mattias. Jag älskar dig."

Gissa vilka två barn som var alldeles saliga över sin post!?

Pappen slutade tidigt och var hemkommen ungefär samtidigt som oss. Han tog en dusch och plockade ner den trasiga tvn från sovrumsväggen för att ta med den till OnOff.
Jag och barnen åkte hem till mamma och pappa så länge.

Vi fikade på prinsessmuffinsarna som Mysan bakat på onsdagen och fick smaka lite mat. Potatispaj och rökt fläskfille..Mumma.

Herr Roine kom tillbaka X antal timmar senare och deklarerade att nu hade han hittat en ny bil till oss. Efter många framoch tillbaka bestämde vi oss för att slå till. Så nästa vecka är vi ägare av en ny bil.

Lite parklek innan Linda och Algot kom hem från sina äventyr. Lagade köttbullar och spaghetti till hela kompaniet och efter mat, disk, kaffe och några rökpinnar beslutade vi oss för att knalla ner i skogen och söka av området efter blåbär.

Det fanns ganska mycket, eller tillräckligt för en blåbärspaj åtminstone. Mysan åt upp alla bär i sin burk men Lucas och Algot plockade ett par stycken var. Dom sprang mest omkring och lekter Jomijoo och vrålade en massa magiska besvärjelser.

Pojkarna badade medan pajen blev klar. Mysan var mest trött och arg för hon inte fick vara med. Roine var mest intresserad av att kolla efter bilar. Efter pajen var alla barn supertrötta. En snabb städning senare fick Barnen hoppa i säng medan mamma läste Nils Karlsson Pyssling och AllraKäraste Syster. Båda dunnade in ganska snabbt dock intye det obligatoriska tjafset när man anser att boken är färdigläst....

Nu är det iaf en ny dag och nya tag som gäller. Fredag, Roine ledig och solen lyser. Farfar är hemkommen från danmark så jag antar att det blir en visit i Sjösa så fort Herr Morgontrött orkar öppna sina gröna ögon....

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad är det för bil ni ska köpa???

kram

2009-07-31 @ 17:28:25
URL: http://sarisbilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0