Vilken härlig helg...

Hämtade barnen på dagis lagom till Mysan vaknat. Eller jag trodde att jag tajmade det bra, det visade sig att för första gången på 1 år så hade mysan vaknat först av alla istället för sist.
Vi åkte i vilket fall hem för att äta mellis och packa deras väskor innan det bar av till Mormor och Moster.
Barnen såg verkligen fram emot att få spendera natten där. Packade ner plånboken så dom kunde gå till affären och köpa lite gottis till kvällen.

När jag lämnat barnen åkte jag hem för att göra mig iordning lite snabbt, skulle träffa en kille vid Mc och sälja Roines Omnia innan bion. Vi hann precis lagom för att gå på den tidiga bion, vilket visade sig smart senare på kvällen.



Yes Man började enligt tidtabell och var den roligaste film jag sett på länge. Och då hade jag höga förväntningar innan.
Både jag och min sambo asgarvade genom hela filmen, skönt att det bara var typ tjugo pers i salongen. Väl värd pengarna vill jag lova.

Efter bion var jag tjockmätt på alla popcorn och amigokakan jag tryckt i mig (I know- Pulver bantar veckan förgäves, men jag tar nya tag), men vi hade ju bestämt oss för ett besök på Thai resturangen så dit gick vi. Beställde nån slags soppa och hoppades att det skulle dröja innan maten kom så popcornen hann lägga sig. Det gjorde det inte så det var bara att hugga in ändå. Hua det var så mycket mat.. Hade räckt till hela familjen, tyckte jag åt och åt men nivån i tallriken var den samma. Gott var det iallafall, fast jag lämnade hälften. Åkte hem för att mysa lite i soffan i lugnet hemma. Jag tror jag höll mig vaken i ca 30 minuter efter hemkomst. Kul sällskap man är!!!!



Dagen efter vaknade jag av tystnaden hemma. Gick upp, gjorde lite kaffe, pratade med Sara som berättade hur bra allt gick med barnen, (Jag blir så stolt över min syster). Åt lite frukost utan att behöva ta fram städpatrullen efter, gjorde mig i ordning utan att nån hängde i benet och utan att behöva avbryta sminkningen var 5:e minut för att agera skilje domare och det var UNDERBART.

Klart att man saknar sina små, men det är så lugnt och skönt och ostressande att bara vara så det går på ett ut.

Åkte upp till IKEA- stockholm för en shopping runda som inte skulle sluta i absolut panik. Bara vetskapen om att kunna strosa utan stress gjorde mig lugn. Tyvärr hade jag glömt att stresso-him self var med så när vi började närma oss småplocket var han i upplösningstillstånd.. jag gav mig. hade ändå hittat nästan allt jag bestämt mig för innan så vi gick mot utgången.

En lagom bilresa hem med omväg genom södertälje pga nån massiv olycka och sedan raka vägen hem till Moster Sara och Kidsen.

Åhhh vad glada dom blev när vi kom, hoppade skuttade och stojade.. Fikade lite sen åkte vi hemåt. Sara och Anna följde med hem för att glo på film.

Hade världens jäkla huvudvärk så det fick bli lite knark och upplockning av saker innan filmen. Mysan som inte sovit något under dagen var lagom busig och gnällig.

Efter filmen skjutsade jag hem Sara (Anna åkte moppe) sedan åkte jag och Herr Bus till affären för att inhandla utlovade halsbandsgodisar (som Filippa har). och ingredienser till playdoh deg.

Bakade lite deg, målade lite med de nya pennorna innan lägg dax. Lucas slocknade efter 10 min, Mysan körde sitt busrace som vanligt men gav sig efter nån halvtimme...

Somnade och sov som en gris (med två tre avbrott som vanligt) och fick sov morgon idag. Lovely...

Nu sak jag försöka mecka ihop söndagen för att få ett bra slut på en annars toppen helg...



TACK SARA OCH MAMMA (jaa och tack Anna oxå jag antar att du med fick en del) Det var precis så skönt som jag förväntat mig.....

Ska försöka uppdatera med bilder senare..

Kommentarer
Postat av: Sara Rodas

Vi hade väldigt roligt! Kul att höra att det uppskattades oxå ;)



Och ja Anna hjälpte till en hel del!



Kram kram

2009-02-22 @ 13:50:49
URL: http://sarisbilder.blogg.se/
Postat av: anna

jag tyckert facktiskt att jag också ficck höra på lagom mmycket skrik hehe :P :)

2009-02-22 @ 22:12:54
URL: http://extremthyperaktiv.blogg.se/
Postat av: cicci

Joo jag misstänkte nästan det... men ni ska veta att både jag, barnen och min sambo är glada för den här helgen...

2009-02-23 @ 06:31:28
URL: http://mogenfjortis.blogg.se/
Postat av: Anonym

nämen, kommer han ihåg dom halsbanden än som Filippa brukar ha?? haha lilla gullunge!!!

Kanske e dax att barnen får träffas lite???

KRAM

2009-03-02 @ 10:09:17
Postat av: cicci

Ja det gör han. Pratar faktiskt ofta om henne... Just nu e dom lite hostiga men till helgen kanske vi kan ses,,, Tänkte faktiskt att vi skulle ha hört av oss i helgen som var men den försvann snabbare än den kom så jag hann inte med det..

2009-03-02 @ 16:05:12
URL: http://mogenfjortis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0