Busfabriken

Åkte till busfabriken nästan genast efter frukosten i morse (eller kl 10.30 eftersom vi sov länge idag). Väl framme var det fullt ös genast, Ungarna älskar verkligen att klättra och åka kana därinne. Lucas var världens snällaste bror som hjälpte sin syster att karta över alla hinder. Inga benbrott (fast vi undvek så klart den olycksdrabbade delen) och inga tårar, när det var dax att bege sig fick barnen göra en varsin mjukglass så det var inga problem att tiden var slut heller.

 Åkte på snabb visit hos farfar men båda kidsen var jättetrötta så vi åkte hem för att laga mat och städa (och kolla på ironman) istället. Precis innan vi pyste kom Lasse och frågade om vi inte ville ha hans bokhylla, och det är precis en sådan som jag så länge önskat mig oxå. Så han och Farfar åkte för att lasta den på flaket och sedan kom dom hit med den. Så nu har jag städat och plockat och möblerat i Mysans rum hela kvällen.
Sedan fick jag för mig att jag är svin trött på att bo i vardagsrummet och bestämmde att nu får barnen dela rum med varandra, så e det bara. Döm om min förvåning när båda kottarna faktiskt somnade i samma rum. Visst tog det lite extra tid och garanterat så kommer jag vakna med två busungar i sängen i morgon i vilket fall men ändå att ÄNTLIGEN få ett eget sov rum igen ska bli underbart.
Så i morgon är det operation stormöblering som gäller. Det ska omorganiseras och plockas undan i mitt numera rätt kaotiska hem... Men det får bli på eftermiddagen för dagen ska spenderas vis skolbänken. Har lektion numero dos i Fysiken i morgon, får se om jag blitt nått smartare under helgen,,,, Nu ska jag passa på att vuxenkramas innan dom första tassande fötterna beger sig mot min säng,, Så puss och godnatt alla, och kika in på systerysters blogg för att kika på underbara bilder, länken finns här i sida nånstans......

Kommentarer
Postat av: Carrolutten

Hej Kära Kusin! hoppas att ni mår bra... låter bra att ni ska få ett eget sovrum:-) skönt!! Med mig är det ok... har mått lite dåligt dem sissta dagarna PMS kossa haha!!har haft sjukt ont i huvudet,jätte irreterad på allt, speciellt stackars Oscar.. vi åker ju snart till Thailand... ska bara försköka hinna bli lite brun och smärt...:-) ska vi ses nån dag? Puss Puss ha en bra dag!!

2009-02-02 @ 09:17:56
Postat av: cicci

Tycker jag absolut att vi ska hinna med,, Måste ju skicka med en peng till några coola badbraxor till kidsen jue!!!

2009-02-02 @ 21:01:28
URL: http://mogenfjortis.blogg.se/
Postat av: anna

jag jar sett ironman passar till liucas tycker jag hah :)

2009-02-03 @ 07:59:02
URL: http://extremthyperaktiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0