Tänkte berätta

Om gårdagen såklart.
Det var ju storkalas för Stella. 1 år gammal och så en namngivninmgscermoni när alla var samlade. Daniels föräldrar hade rest från Frankrike för att närvara. Kul tycker jag. Dom hade tillochmed köpt lite presenter till Oscar och Jacob. Tror Stellas Farfar blev lite kär i Mysan också.

Som vanligt när familjen Sundström är i farten så blir det storslaget. Det bjöds på härlig mat och ännu underbarare sällskap. Fikat så väldigt smaskigt ut men jag fick hålla tassarna borta eftersom det innehöll en massa ägg i allt. Jag unnade mig ett glas champagne och en kopp kaffe istället. Härlig kombo jag vet men vadfaan båda är gott så.

Barnen var jätte mysiga, nästan hela tiden. Lucas och Oscar fann varandra och lekte med Oscars nya riddargubbar. Mysan fick också vara med på ett hörn så hon var så nöjd så.

När det var dags för hemfärd ville Mysan bada. Av med alla kläder mitt bland allt folk sedan sprang hon hela vägen ner till vattnet och sedan direkt i bara. Lucas var inte sen att hoppa i han med. Bara för mamma att slita av sig legginsarna och vad i.
Dom åkte rutchkana och Lucas simmade under vattnet som vanligt. Oscar kom smygandes efter en stund men ville inte plumsa i. Han nöjde sig istället med att leka med Mattes kompis på den enorma gräsmattan. Lagom till Anna hämtat mina badkläder ville barnen gå upp. Jag förstår dem det var ganska kallt faktiskt.

Åkte raka vägen till Farfar. Lucas var överlycklig över att få sova över där. När vi hoppade ut ur bilen ryckte han på axlarna och sa,
- Nehe Lena var här, då kan jag ju inte stanna!
Lena svarade att han visste fick sova kvar.
En gång för länge sedan ville Lena spendera lite kvalitets tid med sin särbo, vilket är helt förståeligt med tanke på att dom aldrig får vara i fred därute. Det minns han fortfarande den lilla busfröt.
Jag tycker det är bra att han respekterar att Farfar och Lena behöver lite tid ensamma oxå.

Idag har vi varit och storhandlat och lekt lite i parken,, det resulterade i en storbula och diverse skrapsår.


Nu ska lillfisen väckas och storfis inväntas medan pappa målar klart sovrummet.

Lite bilder från Stellas dag:



























Det blev visst bakvänd ordning men det får ni leva med...

Kommentarer
Postat av: Anna

tack så mycket<3

jag älskar den bilden :)

2009-08-03 @ 22:11:24
URL: http://extremthyperaktiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0