Surfade runt lite

Ja igår kväll när barnen gått och lagt sig (själva förövrigt). Kollade runt lite för atts e om man hittar något intressant när tristessen hägrar.... Hittade en sida om hur man tjänar pengar på sin blogg.
Man skulle göra minst 3 blogg inlägg om dagen var ett exempel. Vem faan hinner det med familj, hem och förhoppningsvis ett jobb?
Jaja jag får väl passa på medan jag fortafarande är mammaledig, I guess....

För övrigt var gårdagen hemsk. Vill bara radera ur minnet och gå vidare med livet. Lucas fick ca 250 utbrott, gärna fleraa varje kvart. Han är så sjukt argt det där barnet att jag snart inte vet vart jag ska ta vägen. Är alla 4 åringar så hemskt arga elller är jag bara helt kass som förälder?
Skulle tro att det är det sistnämnda..... Det som är allra jobbigaste är att han kan så hemskt många fula saker att häva ur sig. Det jag är glad för är att han faktiskt kommer och ber om ursäkt när han väl lugnat ner sig.

Men något måste göras det är helt uppenbart. Situationen rinner mig ur händerna, man kan inte vara på helspänn och trippa på tårna 24 timmar om dygnet bara för att lilla hernns humör kan få fnatt.

Så hur taklar man det här problemet? Jag ställer en fråga och hoppas innerligt att få svar. Gärna från något proffs som kan flytta hit och hjälpa mig och Herrn i huset att bli bättre föräldrar. Gärna ett proffs som kan tänka sig att flytta hit. Kanske ska ringa Nannyakuten direkt istället.

Man vill ju gärna vara en trygghet för sina barn men samtidigt vill man (eller jag iallafall) ha respekt tillbaka. Men mitt barn har ingen respekt överhuvudtaget, han blir vansinnesgalen för minsta lilla motgång och vrålar som en terrorist på förbrytarfest.

Dessutom skulle lillfisen behöva sluta med alla bebis fasoner. Tutte, Blöja och Välling....

Men obstinatproblemen känns tyngre på något vis.

Jag känner mig rätt stolt över att jag inte blev arg tillbaka en enda gång i går. Jag klarade av att inte lacka tillbaka varenda gång han blev så där superduper arg och bara stod och skällde på mig och alla andra i närheten.

Jaja nya tag idag. Försöka hålla humöret på en stadig och jämn nivå och vägra ge efter för alla eventuella (och garanterade) utbrott under dagen. En promenix till lilla mamma ganske vore något???

Kommentarer
Postat av: Jessica

Stackars dig! Det är inte sånna problem som man vill stöta på som förälder man jag tror att alla, i olika skala ändå får sig en släng av. Jag kan inte me mitt liv jämföra eller kunna ge råd som jag själv varit med om. Men de kommer väl. Inte lätt att ha två barn heller som har humör. Förhoppningsvis så är de väl bara en "period" men respekten måste finnas där annars blir man ju själv helt knäckt. Strunta i välling o blöj"problem" o ägna dig åt dom stora sakerna. Resten kommer nog av sig själv.

Hoppas allt löser sig så att du kan fortsätta vara söta, rara glada Cicci!



Många kramar / Jessica

2009-08-04 @ 15:13:47
Postat av: cicci

Vad go du är Jessica...

Hoppas innerligt att det här går över snart för som sagt man blir så trött som människa. Idag har det gått ganska bra att samarbeta med pojkvaskern. Dock tror jag att det är lättare när man faan bestämt sig för att bli en bättre människa själv. Ska försöka fortsätta med ett jämnt humör och försöka hindra utbrotten innan dom blossar upp.

2009-08-04 @ 23:00:54
URL: http://mogenfjortis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0