Så där ja

Då är tapetseringen kvar... Nu ska övriga väggar få lite mera färg bara så skaa min nya lampa hämtas oss bästa Jejdan som beställt en ny åt mig... Eller ska man kanske åka och hämta lampan först. Min händer mår sådär efter X antal klättringar och klippningar och mätningar?!

Vi får se vad latmasken i mig säger.

Nu har jag iaf jobbat bort lite av bitterheten som genomsyrade tidigare inlägg.

Barnen är hos Farfar och busar. han ställde upp och hämtade dem efter Dagis. Så skönt att kunna fortsätta med det man tagit sig för utan att ha dåligt samvete för att dom får leka med det som går i ett hem i kaos. Det blir nämligen KAOS när jag tar mig för något. Grejer och pinaler överalllt.

I går fick jag för mig att möblera om. Allt började med att mina vilddjur fick för sig att riva ur Mysans sängkläder för att kunna åka kana nerför Lucas säng med madrassen. Jag insåg att BackHyllgrejsen stod alldeles för farligt till och flyttade den. Hmm då blev det fasligt trångt istället och jag insåg att operation storrens och ommöblering var på sin plats.
Ungarna släpade fram och klättrade på allt och jag möblerade om..
Framemot kl 14 blev jag medveten om hur fort klockan gått och undrade varför barnen inte börjat slåss av hunger än.
Lagade i vilket fall lite makaroner och köttfärs som dom fick mumsa på medan jag underhöll Anna och Jeanett som kom i samma veva.
Tjejerna skulle hämta all panten som jag rotat fram medan balkongen fick sig en omgång.

Barnen åt upp all sin mat framför Sunes Sommar på deras då upplockade fina, ommöblerade rum. Jag fick nöja mig med att fortsätta plocka grejor när tjejerna åkt iväg.

På sena eftermiddagen gick vi ut i parken för att leka med Algot och Linda en stund. Lucas dagiskompis Tim och hans bror kom också ut en sväng.

Lucas tyckte det var jättekul, fast det tycker han iofs alltid, iallafall så länge det finns en kompis att busa med. När Roine kom hem från jobbet och fått lite mat i magen han med så tog han med Mysan till Farfar för att hälsa på Robban och Amelia. Lucas ville absolut vara kvar och leka med barnen.

Vi satt ute till klockan var 19 ungefär sedan ville killarna (Lucas och Algot) ha Mussemackor uppe hos Linda. Det fick dom såklart och jag själv passade på att finputsa det sista medan familjen var utackorderad.

Men det har ju varit dagis idag så när klockan närmade sig 20 tyckte jag att Lucas skulle komma ner och sova lite. Mysan hade somnat i bilen på vägen hem (UTAN tutte).

Lucas kom hem något motvilligt men kissade och hoppade ner i sängen för att höra lite Lotta på bråkmakaregatan. Han somnade relativt fort efter det. (i mammas säng)

Nu ska jag nog bara njuta av lugnet en stund innan det är dax att fortsätta med mina åtagande... Puss och Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0