Måste bara berätta..

Nu så här på morgonsidan av dagen (ja mysan har ju vart dålig och vi e hemma och då är det fortfarande morgon kl 9), barnen äter frukost i vanlig ordning framför TV:n och mamma dricker sitt kaffe framför en dator. Plötsligt hör jag hur Lucas sitter och säger ord som handlar om filmen de tittar på (vilket inte heller är ovanligt på något sätt).
-Läskig bukke, varg, Kalle...etc.
Sedan hör jag att även Mysan upprepar allt min store pojk sysslar med och då börjar Lucas att säga samma ord flera gånger och väldigt tydligt. Mysan är på och upprepar snällt vad storebror säger.
När Storebror anser att Lillasyster är färdiglärd säger han -Vad duktig du är!

Ibland ytterst sällan så är dom så sjukt söta ihop, även om det blir mer och mer och jag hoppas ju naturligtvis att det ska fortsätta gå åt det här hållet. För det mesta är dom bara osams för något óch den ena daskar till den andra som svarar med en high-kick-flip i ansiktet och jag kan nästan lova att ni skulle bli förvånade av vem som gjorde vad. Som sagt är det bara att hoppas att det fortsätter att gå bättre och bättre med tanke på hur det har varit så kanske jag bara ska vara tacksam för hur det är just i dagsläget.


Dagen fortsätter i samma anda som igår. Försöka plugga mellan mina domarövningar i barnens lekrum. Jag ska försöka uppdatera hur det verkligen gick i kväll....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0