Ett par mysiga dagar

Jaha som rubriken säger.

I torsdags efter dagis så följde vi med Jenny, Emilia och Gabriel på promenad ner till staden, närmare bestämt till kvantum fiket. Eftersom vårat sällskap först skulle besöka Emilias pappas grav (och jag inte ville att mina gangstrar skulle förstöra alla vackra arrangamang som ligger där nu vid årsdagen) så knallade vi på i lagom lugn takt tills dom blev klara.
Lucas hittade som vanligt en enorm pinne att flänga omkring med och Mysan var som vanligt inte sen att hänga på.
Mammas underbara knoddar.... Ibland önskar man att det gick att frysa tiden och förevigt bara stanna i dom här bilderna. Annat är det i dag med stormstyrka regn och två snoriga busar.


Igår var i vilket fall också en härlig dag som spenderades på kolmården. Barnen fick härja runt och mamma höll på att få en hjärtattack när en tiger vrålade i örat på mig. Även fast jag gått förbi Tiger World porten ett tjugotal gånger så blev jag prutt rädd igår.

En härlig samling med bilder även här, trots att jag glömde systemkameran hemma och fick nöja mig med mobilen. My älskade trollen som sjöng "ajajajajaj" och Lucas var tvungen att åka hem till Farfar och "fråga om jag vill ha nån gris".
Han har nämligen bestämt att han önskar sig en riktig gris, helst på en gång men det går bra till julklapp också.
Hmm hur ska vi lösa det här tro.






Så här söt är man i FAFFAS glasögon




Och igår kväll fick jag ett mindre ryck och bestämde mig för att måla Lucas rum, eftersom jag är en god pedagogisk mor skulle mitt barn få hjälpa till. Och som vanligt när jag tycker det är Ok när barnen ska vara med så slutar det med massor av KLADD. Som tur var så va han nöjd efter en halv hink färg och gick och badade i stället. Mamma fick surt kämpa vidare tills det var klart, även om jag också tröttnade ungefär samtidigt som min son. Men men Jag blev klar med första väggen till halv tolv i går så nu är det bara ca tre månader kvar innan övriga väggar blir fina.
Nu ska jag surfa ut på nätet och kika efter spindelmannen wallies. Nån som har något tips???


Trevlig orkan söndag till alla som orkade kika förbi.

Kommentarer
Postat av: Ida

http://www.kotteshoppen.se/default.aspx

for you my dear ;0)

2008-10-05 @ 12:43:41
URL: http://missajdahoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0